SEO способности на един магазин в ShopMania BIZ. Що е то SEO и как помагаме?

Няма изгледи за намаляване на важността на SEO маркетинга. Даже напротив. С SEO маркетинг могат да се постигнат резултати, които дори с платена реклама не могат да се постигнат.

 

 

Що е то “оптимизация”? Започваме със съдържанието.

 

При оптимизацията за търсачки са най-важни две неща : 1. качествено и добре насочено съдържание с точните ключови думи; 2. качествени външни препратки към сайта.

Тук копирайтърите биха казали, че дори да имаш най-качествените външни препратки към сайта си, ако нямаш добро съдържание нищо няма да бъде постигнато. И са прави.

Затова се започва със съдържанието. 

Определяне на ключовите думи. Ключовите думи се избират при постигане на баланс между брой търсения за дадена дума и ниво на конкурентност на същата. Някъде в тази формула се вмъква и факторът “точност” на ключовата дума – дали използваната дума точно описва бизнеса, продуктите, услугите ни или това, което правим – дали посетител в нашия сайт, дошъл с дадена ключова дума, се интересува именно от нашите предложения. Дали точно той би бил клиент.

Представете си, че правите голям списък с ключови думи. Много от тях са силно търсени, но и конкуренцията при тях е много силна. Всичко, което ни остава, е да се съсредоточим върху по-кратък списък от думи, за които има достатъчно голямо търсене, а конкуренцията не е толкова силна. Така ще имаме шанс да привлечем максимална аудитория.

Т.е. под “оптимизиране” за търсачки се разбира именно баланса между точност на ключовите думи, брой търсения с тях и конкурентност за всяка от тях. 

Накрая целият текст, че дори и имената на изображения, видеа и всякакви други файлове в сайта, се въртят именно около избраните ключови думи – тези с оптималния баланс на факторите за постигане на максимален резултат. 

 

Външни препратки към сайта

 

Едва след определяне и създаване на съдържанието, може да се премине към следващ етап – създаване на препратки към сайта или т.нар “линк билдинг”. 

 

Google и другите търсачки отчитат наличието на препратки към сайта и по този начин определят важността му, следователно го показват по-напред или по-назад при търсене според това дали има много и качествени препратки към него.

Съвсем доскоро максимата при линк билдинга беше – създавай възможно най-много препратки към сайта си. Но тук има няколко важни момента :1. някои сайтове не заслужават да препращат към нас (това по-скоро би имало никакъв или дори негативен ефект); 2. сайтовете трябва да бъдат някак тематично свързани, но не и конкурентни.

Лош пример за тематично свързани сайтове е, ако например имаме онлайн магазин за дрехи, да си осигурим препратка от сайт за тежко машиностроене. Няма никакъв смисъл от нея, защото сайтовете не са тематично свързани.

Добър пример за тематично свързани сайтове в случая биха били сайтове за тъкани, мода, бельо, шапки и други подобни.

На темата с външните препратки ще отделим цяла нова статия, която ще разгледа в подробности и с много съвети как да подходим и какво точно да направим, за да си осигурим препратки. Имайте търпение. Статията се подготвя.

 

Как помага платформата на ShopMania BIZ за SEO оптимизацията

 

От гледна точка на съдържанието ShopMania BIZ помага с оптимизацията за търсачки по много начини. В действителност има много тънкости, които се ползват за засилване на основните усилия за оптимизация на онлайн магазина. И ние до голяма степен сме ги автоматизирали или сме дали възможност администраторът на сайта сам да ги настрои според своята SEO тактика.

 

  • Автоматично именуване на снимки

Доста времеемко и досадно е именуването на изображения, за да бъдат имената им наситени с ключови думи. Представете си каталог от 1 000 продукта, всеки от които има средно по 3 изображения, чието име не бива да е като прясно излязло от фотоапарата IMG492-90832. 

 

Няма нужда да се именува всяка снимка поотделно и да се отделя време и ресурс за това. При прикачването на снимки, дори при автоматичното прикачване на продукти от продуктов фийд, изображенията биват автоматично именувани с името на продукта. На кирилица, ако името на продукта е на кирилица. 

 

  • Автоматично зареждане на мета съдържание за всяка страница

Мета ключовите думи и мета описанието казват на търсачките за какво се отнася дадена страница. Това е съдържание, което трябва да се пише за всяка отделна страница. Ние сме го автоматизирали като “meta keywords” автоматично се запълва с всяка ключова дума за продукта. “Meta description” автоматично приема описанието на продукта. Заглавието на страницата “title” автоматично приема името на продукта.

 

  • Продуктов URL адрес с името на продукта (на кирилица)

URL адресите приемат името на продукта. Ако то е на кирилица, URL адресът също е на кирилица. 

 

  • URL адрес на категория с името на категорията (на кирилица)

По абсолютно същия начин.

 

  • Robots.txt и sitemap

Не просто sitemap (карта на сайта за търсачките), а sitemap index (множество карти на сайта, според типа страници в тях). Всичко това с възможност за тотално пренаписване, или редактиране на картата на сайта.

Възможност за определяне на съдържанието в Robots.txt (малък файл за инструктиране на търсачките кои страници да преглеждат и кои да не преглеждат).

Автоматична забрана за ненужните ботове и паяци:

# Disallow known useless bots and crawlers
User-agent: AhrefsBot
Disallow: /
User-agent: MJ12bot
Disallow: /
User-agent: NPBot
Disallow: /

……..

 

Редом с приложенията, специално създадени за оптимизиране на магазина за търсачки

 

Говорим за :

SSL сертификатите;

приложението за отделен IP адрес, за което вече писахме;

блогът за по-богато съдържание;

– клиентските мнения, които създават потребителско съдържание; 

– персонализираната 404 страница и;

– приложението за ключовите думи,

всичко това може да направи един онлайн магазин в ShopMania BIZ силно оптимизиран.

 

Comenteaza